Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Sanne Veldman - WaarBenJij.nu Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Sanne Veldman - WaarBenJij.nu

Te Anau

Door: Sanne Veldman

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 November 2012 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Zondag 11 november ben ik verder gaan reizen van Queenstown naar Te Anau. ’s Ochtends vroeg om 07.05 ging de bus al weg. Pff wat was ik moe omdat ik een kort nachtje heb gehad want, ik heb afgelopen nacht film gekeken.
Eenmaal aangekomen in Te Anau ging ik op zoek naar de hostel YHA en natuurlijk ben ik eerst verkeerd gelopen maar heb het gevonden! Om 13.00 kon ik gaan inchecken en mijn bedje uitzoeken. Ik wou ’s middags eigenlijk lekker gaan rondlopen maar het weer verslechterde veel bewolking, wind en zo nu en dan regen. Ik heb even het nodige boodschappen gedaan en heb 2 activiteiten geboekt. ’s Avonds een meisje uit Denemarken ontmoet en we wouden gaan minigolven maar dat was al gesloten, we kwamen op het idee om te gaan poolen and guese what.. tent was gesloten!!  Het leek voor ons wel een teken dat we maar geen activiteit moesten gaan doen en zijn dus maar een biertje gaan drinken en hebben gezellig gekletst. ’s Avonds ging ik op tijd slapen ik was echt super moe! En dan lig je in bed, ben je klaar wakker…
Maandag 12 november ging de wekker om 07.00 uur al weer want ik had voor vandaag een dagje Milford Sound Nature cruise geboekt dat was van 08.00 tot 16.30 met gratis lunch. We zijn er met de bus naar toe gereden en gingen zo nu en dan stoppen om foto’s te kunnen maken zo zijn we onder ander gestopt bij mirror lake (hier zag je de weerspiegeling van de bergen terug in het water, echt super mooi!), bij watervallen en konden even in de sneeuw lopen. Er werd ons verteld dat je tijdens de cruise zeehonden, pinguïns en dolfijnen kunt spotten, ik heb alleen geen dolfijnen gezien. Maar wat is de natuur daar mooi, echt ongelofelijk!! Allemaal mooie watervallen, bergen en wild. Ik vind het moeilijk om te omschrijven hoe mooi het hier in Nieuw-Zeeland is! Op de terug weg heb ik ook kea’s gezien, dat is een soort vogel die alleen voorkomt in Nieuw-Zeeland. (eigenlijk best een lelijke vogel)
Ik heb vandaag eigenlijk ook super veel geluk gehad met het weer, het was zonnig bijna geen wolken in de lucht en redelijk warm. De afgelopen paar dagen heeft het heel erg veel geregend in Milford Sound, wat er voor gezorgd heeft dat er vandaag meer watervallen waren.
Dinsdag 13 november heb ik eerst heerlijk uitgeslapen tot 09.00. Word ik wakker met een giga droge mond een neus wat verstopt zit en ja hoor Sanne is weer verkouden, het zal ook eens niet.
’s Ochtends heel even op internet geweest; veel mailtjes beantwoord en even kunnen skypen met papa en mama. Daarna lekker naar buiten gegaan want het was echt super mooi weer. Om 14.00 ging ik naar de glowworm caves in Te Anau. We moesten eerst met een boot half uur varen, daar aangekomen kregen we uitleg over the caves. Daarna gingen we naar binnen lopen de eerste 10 meter moest je bukken omdat het er zo laag was. En zijn op plateaus verder gelopen want er stroomt een bult water in de grot met een paar watervalletjes. Na 10 min. lopen moesten we in een bootje gaat zitten en werd ons gevraagd om helemaal stil te zijn en de lichten gingen uit. Wauw wat een mooi gezicht die glowwormen, het leek net of er allemaal hele kleine led lampjes geplaatst waren echt prachtig! Nooit gedacht dat ik wormen mooie of bijzondere dieren zou vinden. Vond wel jammer dat je er geen foto’s van mocht maken. Toen ik terug kwam ben ik nog even wezen wandelen langs het water, genieten van het mooie weer en het uitzicht. (ben wel weer een beetje verbrand, pff gaat wel hard hier met de zon!)
Woensdag wou ik uitslapen want hoefde me pas om 10.00 uit te checken, maar een vrouw vond het nodig om 08.00 al de gordijnen open te doen, handdoeken te drogen met een haardroger en had minstens een uur nodig om haar spullen in te pakken. Heb vandaag wat boodschappen gedaan en eten gekookt voor 3 avonden lekker macaroni met een rode saus, gehakt, wortels en broccoli. Heb een hapje geproefd en het smaakte goed! Om 17.25 ging mijn bus naar Queenstown ik heb daar 1 nachtje geslapen bij Base. Ik kwam daar op een kamer terecht waar geen enkele bed was opgemaakt, ik weer terug naar de receptie en kreeg gelukkig een andere kamer!
Vandaag ging om 08.00 verder reizen met de bus naar Wanaka. Daar aangekomen ben ik naar de hostel YHA gegaan en heb voor 5 nachten geboekt. En wat ik hier allemaal ga doen en ga beleven lezen jullie de volgende keer weer…

  • 15 November 2012 - 02:15

    Daniel:

    Hee Sanne,

    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt,
    en dat het allemaal goed gaat!

    Heel veel plezier nog daar:).
    En kijk uit naar je nieuwe bericht +foto's

    Groetjes
    Daniël

  • 15 November 2012 - 11:49

    Esther Strijkveen:

    Geweldige foto's Sanne. Ik ka wel zien dat je het erg naar de zin hebt.

    Gr Esther

  • 15 November 2012 - 12:32

    Jacqueline:

    Super vette foto's !!!!

  • 15 November 2012 - 13:22

    Gerda:

    Prachtige foto's en een mooi verhaal om te lezen.
    Wat een belevenis! Lijkt mij ook wel wat!!

    Groetjes Gerda

  • 15 November 2012 - 13:30

    Els Mekers:

    Hee Sanne,

    Wat leuk om elke keer je verhalen te lezen!
    Klinkt erg goed allemaal en de foto's zijn erg mooi!
    Veel plezier nog en geniet ervan!

    xx Els

  • 15 November 2012 - 15:44

    Jeanet En Erik:

    prachtige natuur zeg geweldig meid !

  • 15 November 2012 - 16:06

    Wendy En Maurice:

    Hey Sanne!

    Weer zo'n leuk verhaal, je zei laatst al op facebook dat je alles graag wilde vertellen en snap ook goed waarom; wat doe jij gave en leuke dingen zeg!!

    Veel plezier maar weer en we 'spreken' elkaar weer!

    Liefs Wendy en Maurice.

  • 15 November 2012 - 17:18

    Celine:

    Jeeeej weer een verslag van Sanne, wat super leuk om elke keer weer te lezen! En wat doe je daar leuke dingen zeg. Prachtige foto's. Fijn om te lezen dat je het daar zo goed hebt!!! Ik kijk nu al weer uit naar je volgende verslag haha.

    Xxx

  • 15 November 2012 - 19:06

    Ingrid:

    sanne het is inderdaad weer een mooi verhaal omte lezen en zeer mooie foto's om jaloers op te worden.
    ik ben benieuwd wat je nu weer gaat beleven. we horen het wel en lezen het wel.

    gr.en xxx mama

  • 15 November 2012 - 20:08

    Eline:

    Hee Sanne!!

    Wat super leuk om dit te lezen!
    Ben blij om te lezen dat je het daar naar je zin hebt!
    En mooie foto's!
    Kijk uit naar je volgende avonturen!!

    Liefs Eline

  • 16 November 2012 - 14:25

    Hermien Hollegien:

    Hallo Sanne ,
    Ben wel een beetje jaloers ,wat een mooie foto`s
    Wat is het daar mooi..
    Veel plezier nog en kijk uit naar je
    volgende verhaal.

    Groetjes Hermien

  • 18 November 2012 - 19:48

    Ilse:

    Hoi Sanne,
    leuk om weer een verslag van je te lezen en de foto's te zien! Echt mooie natuur daar, veel plezier nog in Wanaka!!

    Liefs Ilse

  • 18 November 2012 - 20:22

    Meggie:

    hoi Sanne,

    ik was benieuwd of je nog wat van de zonsverduistering hebt gezien...
    we horen het wel weer in je volgende hoofdstuk vol nieuwe avonturen.

    gr, Meggie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 29 Aug. 2012
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 17978

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 03 Februari 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: