Timaru, Kaikoura en Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Sanne Veldman - WaarBenJij.nu Timaru, Kaikoura en Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Sanne Veldman - WaarBenJij.nu

Timaru, Kaikoura en Nelson

Door: Sanne Veldman

Blijf op de hoogte en volg Sanne

21 December 2012 | Nieuw Zeeland, Nelson

Dinsdag 11 december; Ik ben ’s ochtends gaan hitchhiken van Oamaru naar Timaru. Ik heb ongeveer anderhalve minuut langs de weg gestaan, dit keer stopte er een vrachtwagen i.p.v. een auto. Hij vond het leuk dat er dit keer geen Duitser langs de weg stond want de laatste tijd had hij veel Duitsers opgepikt. Onderweg veel gekletst over Nieuw-Zeeland en wat het de mooiste plekken zijn in het noorder-eiland. Hostel waar ik wou gaan slapen lag aan de main road dus werd voor de deur gedropt. Hostel Warender backpackers had gelukkig wel plaats voor mij in een dorm. Na mijn lunch ben ik eerst naar Caroline bay gelopen, echt super mooi weer! Ik ben ook even naar I-site geweest om te vragen wat er allemaal precies te doen is, het enige leuke wat er te doen is zwemmen in een zwembad, Caroline bay, museum en gallery & art. Niet echt heel veel bijzonders dus.
De volgende dag heb ik zowat de hele dag gefietst in en om Timaru. Heb tijdens het fietsen mooie plekken gezien van Timaru. ’s Avonds had ik een BBQ omdat de eigenaar van de hostel (Chris) jarig was. Hele gezellige avond/nacht gehad, veel mensen ontmoet, lekker eten, drank en kampvuurtje.
Donderdag 13 december; Vandaag zowat de hele dag aan het reizen geweest, pff dat was ik wel zat aan het einde van de dag! Ik ben om 11.20 vertrokken uit Timaru en ben 18.40 aangekomen in Kaikoura. Toen ik bij het hostel ging inchecken kreeg ik te horen dat het taco avond was, hoef weer geen eten koken, yeey! Heb echt een super gezellige avond/nacht gehad, veel mensen ontmoet! Waaronder een jongen uit Nederland met autisme die alleen aan het reizen is hier in Nieuw-Zeeland, vind het echt super knap dat hij dat doet!
Vrijdag 14 december; Jeetje wat ik heb vannacht slecht geslapen, er was een jongen en die snurkte niet normaal hard! (er werden oerwouden omgezaagd) Met kussen op mijn hoofd proberen te slapen maar niets hielp, later bedacht ik me dat ik ook nog oordopjes had en die maar ingedaan, nadien lekker kunnen slapen. Ik heb vandaag rondgewandeld met 2 meisjes die uit Duitsland komen. En ik ben naar de I-site geweest en heb daar whale watching en swimming with dolphins geboekt. Toen ik het eenmaal geboekt had, had ik er echt super veel zin in!! ’s Avonds ben ik op tijd naar bed gegaan want was super moe en had hoofdpijn.
Zaterdag 15 december; Wekker ging om 6.15, moest 7.15 bij whale watching zijn. Daar aangekomen kregen we eerst veiligheid instructies. Daarna werden we met een bus naar de south beach gebracht waar de boten waren. Ik heb vandaag 3 spermwhales gezien, de grootste walvis die ze hier hebben. Heb echt geluk dat ik er 3 heb gezien, de meeste zien er maar 1 of 2. Maar jeetje wat zijn ze belachelijk groot! Als ze duiken dan zie je op het einde de beroemde staart van de walvis, echt heel bijzonder om dat te zien! Heb tijdens de boottocht ook een paar albatrossen, zeehonden en dolfijnen gezien. Echt een super ochtend gehad! ’s Middags na mijn lunch heb ik de peninsula walkway gelopen waar ik ongeveer 4 uur over gedaan heb. Tijdens het lopen geweldig uitzicht over het oceaan gehad. En heb ook een paar zeehonden gezien. ’s Avonds ben ik ook weer op tijd naar bed gegaan want moet er weer vroeg uit.
Zondag 16 december; Vandaag ging de wekker om 4.30, moest 5.30 bij dolphin encounter zijn voor het zwemmen met dolfijnen. Omdat het zo vroeg was heb ik ook een gedeelte van de zonsopkomst gezien. Ik kreeg daar flippers, duikbril, snorkel en een wetsuite. Kreeg hier ook eerst veiligheid instructies. Kregen ook instructies hoe je het beste aandacht van de dolfijnen kan krijgen, dat kan door:
1. Door naar beneden te gaan duiken.
2. Om je as zwemmen en proberen de dolfijn dan bij te houden.
3. En geluiden maken of zingen.
De dolfijnen waar we mee hebben gezwommen waren dusky dolfijnen, ze zijn erg speels en doen veel kunstjes in en boven het water. We moeten aandacht van de dolfijnen trekken omdat het wilde dolfijnen zijn en als we dat niet doen zijn we niet interessant genoeg en zwemmen ze door. De dolfijnen zwommen op een halve meter afstand van mij. En er was ook een zeehond die echt heel erg dicht bij mij kwam. Wat een super gave/mega vette ervaring was dit!!! Na het zwemmen kregen we warme chocolade melk en een koekje. Er was toen ook gelegenheid om foto’s van de dolfijnen te maken. Ik wou eigenlijk een onder watercamera huren maar hoorde van verschillende mensen dat de kwaliteit van de foto’s niet heel erg goed is dan.
Verder heb ik hier in Kaikoura een paar lazy days gehad, heerlijk niks doen, genieten van het mooie weer en heb veel mensen ontmoet waar ik gezellig mee heb kunnen kletsen. De laatste avond dat ik er was, was er een BBQ! Heel lekker te eten gehad en als toetje hadden we een apple crumble with vanille ice cream! ’s Avonds heb ik nog een kaartspel geleerd wat uit Israel komt, dit geleerd van een aantal jongens die daar vandaan komen. Het was best een leuk spelletje je moet zo snel mogelijk 5 of minder punten in je handen hebben en dan heb je gewonnen. En hierna met hun jungle speed gespeeld, ik heb me kapot gelachen wat een geniaal spel is dat! Dit hebben we ook tot laat gespeeld.
Woensdag 19 december ben ik van Kaikoura naar Nelson vertrokken. De bus ging om 10.10 weg en ik kwam om 15.00 aan. Na het inchecken ben ik naar de I-site gelopen om een dagje weg naar Abel Tasman te boeken en ook gelijk een bus naar Picton en de ferry naar Wellington. In het hostel waar ik slaap (Tasman bay backpackers) staan ze bekent om hun chocolade pudding met vanille ice cream… en ja hoor het is echt super lekkaaaaah!! Donderdag ben ik naar Tahunanui Beach gefietst, heb daar aardig wat tijd doorgebracht. Hierna centre of new-zealand walk gelopen, waar ik heel mooi uitzicht had over Nelson. ’s Avond ben ik redelijk op tijd naar bed gegaan want moet de volgende dag er vroeg uit.
Vrijdag 21 december; Vandaag ging om 6 uur de wekker en ik werd om 7 uur opgehaald met de bus. Want vandaag ging ik een halve dag kayaken en halve dag lopen at Abel Tasman national park. In Marahau stopte de bus en werd iedereen in de juiste groep ingedeeld en kregen uitleg over de kayak. Van Marahau zijn we naar Akersten Bay wezen kayaken. Ik zat eerst met de tour guide in de kayak maar we gingen echt veels te snel, 2 meisjes konden ons helemaal niet goed bijhouden en ze snapten volgens mij ook niet echt hoe ze moesten kayaken. We zijn terug naar het strand gegaan zodat ik bij een van de meisjes in kon en zij bij de tour guide in kon. Nu kon iedereen op dezelfde tempo kayaken en hoefden we niet telkens te wachten. Bij Stillwell Bay zijn we gestopt voor een tea break. Tijdens het kayaken heb ik ook veel zeehonden en vogels gezien. Ik vond het kayaken echt super gaaf!! Van Akersten Bay zijn we met de watertaxi naar Watering Cove gebracht en vanaf daar moesten we lopen naar Bark Bay. Ik ben met de 2 meisjes meegelopen die niet zo goed konden kayaken, ze komen uit Singapore Samantha en Evette. Super gezellig gehad met hun tijdens het wandelen (trouwens ook met het kayaken!) en ook heel erg genoten van het uitzicht!! 15.00 werden we met de watertaxi opgehaald en weer terug naar Marahau gebracht. 17.30 was ik weer terug in Nelson. Ik heb vandaag echt een super geweldige dag gehad!! ’s Avonds heb ik nog een gekletst met 2 Canadezen, biertje gekregen en kwam achter dat hun ouders oorspronkelijk Nederlanders zijn. En ze konden ook een paar woorden in het Nederlands zeggen, dat was best wel grappig!!
Morgen ga ik naar het Noorder-eiland, naar Wellington. Daar ga ik ook “kerst vieren” . Ik heb nog geen idee wat mijn plannen dan zijn, maar ik ga vast ook een leuke tijd in het Noorder-eiland hebben!
Merry christmas and a happy new year everybody!! :D

  • 21 December 2012 - 13:05

    Ingrid:

    wat een prachtige verhaal weer wat om te lezen wat je allemaal niet beleeft hebt,
    en uitraad weer hele mooie foto's bij.
    gr,mama.

  • 21 December 2012 - 13:13

    Eline :

    Hee Sanne!

    Wauw!! Mooi om te lezen dat je het goed naar je zin hebt daar!
    Wat een leuke activiteiten!
    Met dolfijnen zwemmen, super Sanne!!

    Heel veel plezier nog daar!!

    xx Eline

  • 21 December 2012 - 15:57

    Gerda:

    Ha Sanne,
    Wederom weer een indrukwekkend verhaal en supermooie foto's.

    Gezellige Kerst en alle goeds voor 2013! Groetjes uit Luttenberg

  • 21 December 2012 - 17:51

    Celine:

    Waaaauw sanne wat super mooi weer! Leuk om steeds weer te lezen en super fijn dat je het zo leuk hebt daar.

    Xxxxx.

  • 23 December 2012 - 11:35

    Dorien:

    En wat een ontzettend mooie natuur zeg...

  • 23 December 2012 - 14:56

    Tony En Jan:

    Hoi Sanne,

    Leuk om jouw reisverslagen te lezen. Wij kunnen ons voorstellen dst je erg aan het genieten bent. Wij wensen je nog heel veel plezier en alvast fijne Kerst en een gelukkig nieuwjaar!
    Groeten Tony en Jan

  • 25 December 2012 - 11:35

    Hermien Hollegien:

    Hallo Sanne .

    Wat een mooi verhaal heb je weer geschreven .Ik werd er helemaal in meegenomen .
    Geniet er nog van .

    Fijne Feestdagen .En een gezond 2013

    Groetjes Hermien Hollegien

  • 27 December 2012 - 10:57

    Alfred En Meggie:

    we zijn benieuwd wat je belevenissen in het noorden zijn, veel plezier!

    gr. A&M

  • 30 December 2012 - 14:35

    Teun:

    Hee Sanne,

    hoe is het daar aan de andere kant van de wereld, heb je nog iets van kerst gevierd daar? lijkt me wel raar zo midden in de zomer. Hier gaat alles zijn gangetje wel, kerst achter de rug en morgen oudjaar uit knallen bij Mekers.

    Wat een leuke foto's allemaal. Zo te zien heb je het nog altijd erg naar je zin daar! Goed om te zien!

    Groetjes Teun

  • 31 December 2012 - 14:42

    Jan Keilholtz:

    hoi Sanne

    als ik jou verslagen lees,verplaats je je bijna zo in de omgeving waar je vertoeft.
    wat is het daar ontzettent mooi en ik denk de moeite waart om ook een keeer te doen.
    ik hoop dat je nog vele moois zult zien

    greotjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 29 Aug. 2012
Verslag gelezen: 796
Totaal aantal bezoekers 17969

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 03 Februari 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: