Taupo, Rotorua, Tauranga and Whitianga - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Sanne Veldman - WaarBenJij.nu Taupo, Rotorua, Tauranga and Whitianga - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Sanne Veldman - WaarBenJij.nu

Taupo, Rotorua, Tauranga and Whitianga

Door: Sanne Veldman

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Paihia

Vrijdag 4 januari; Vandaag ben ik vertrokken van Napier naar Taupo en kwam er om 17.00 aan. Ik mijn spullen droppen in mijn kamer en gelijk naar de supermarkt om eten te kopen. Toen ik dat gedaan had wou ik wat uit mijn tas pakken en tot mijn grote schrik kwam ik achter dat mijn shampoo gelekt heeft!! Echt alles zat onder en wat was ik o zo blij dat mijn kleren in plastic tassen verpakt zat! Voordeel de slaapkamer en backpack ruiken nu erg lekker. Ik weer terug naar de supermarkt om shampoo te halen, nieuwe toilet tas en nog een paar dingetjes. ’s Avonds heb ik een Terry uit Taiwan ontmoet en hij heeft mij 2 liedjes leren spelen op de ukelele. Hij vond dat ik het heel goed oppakte , was een van zijn beste leerlingen haha. Ik zou nu echt heel graag gitaar willen leren spelen. Hij heeft me ook verteld dat hij smiles aan het verzamelen is voor Christchurch om hun op deze manier wat vrolijkheid te kunnen geven. Hij gaat dan op straat liedjes spelen op zijn ukelele en in plaats van geld vraagt hij een smile. Respect! ’s Avonds om 22.00 kwamen nog 4 andere jongens op onze kamer en ze kwamen uit rijsen uit Nederland. Ze waren echte boeren, klompen aan en plat proaten haha geweldig.
Zaterdag 5 januari; Vandaag ben ik naar de I-site geweest om de Tongariro crossing te boeken en gevraagd wat de mooie wandel routes zijn. Ik ben vandaag ook naar de plek gelopen waar je kunt bungy jumpen. Ik wou kijken hoe het ging of het hoog is hoe ziet de omgeving eruit enzovoorts. Ik heb heel mijn leven gezegd dat ik een bungy jump wil doen, maar nu ik het zo zag ging mijn hart al sneller kloppen en werd ik best wel zenuwachtig. Ik heb ongeveer een uur lang staan kijken hoe andere mensen springen. Opgegeven moment ben ik naar binnen gelopen om te kijken hoe duur het was, daar kwam gelijk een medewerker naar mij toegelopen om te vragen of ik de bungy wou doen. Ik zei dat ik nog aan het twijfelen was, hij gaf mij een papiertje wat ik moest invullen en kan dan nog steeds beslissen of ik het doe of niet. Ik heb het ingevuld en mijn twijfel ging steeds meer naar de ja, ik ga echt spijt krijgen als ik het niet doe! Ik terug om het maar in te leveren want dan is er geen weg meer terug. Ik kreeg zo’n harnas/tuig aan, voeten werden aan elkaar vast gebonden en alles werd in gereedheid gebracht. Op dat punt was ik niet meer zenuwachtig. Toen ik op het randje van de platform stond vertelde de instructeur dat ik mijn armen omhoog moet doen en mij dan voorover moet laten vallen of een duikend naar beneden springen. Ik deed mijn armen omhoog en ik zag hoe diep het was en trok mijn armen terug, dit gaat echt tegen je principes in je weet dat je vast zit en dat er niks kan gebeuren maar aan de andere kant denk je what the fuck waar ben ik in hemelsnaam mee bezig! Toen ik voor de derde keer mijn armen omhoog deed ben ik gesprongen van 47 m hoogte. Wauw, wat een kick!!! Dit is echt wel voor de herhaling vatbaar.
Ik ben vandaag ook naar lake Taupo gelopen heb er een kleine strand wandeling gemaakt.
Zondag 6 januari; Vanmorgen ging de wekker om 04.30 al af want werd om 05.30 opgehaald voor de Tongariro alpine crossing. De bekendste vulkaan die hier is, is de Ngauruhoe ook wel Mount Doom uit the lord of the rings. De crossing zelf is nog steeds maar half open vanwege een uitbarsting in november en die vulkaan is nu nog steeds onrustig, spuwt nog veel rook uit. Op sommige punten van de crossing was het er best wel erg stijl en gleed ook vaak uit omdat er veel losse kleine steentjes waren. Maar wat is het daar mooi! Nieuw-Zeeland blijft mij verbazen! Na de wandeling was ik super moe was toe aan een gigantische power nap.
Verder ben ik in Taupo nog naar wairakei terrace & thermal spa geweest met Sandra en Tim (ze komen uit Duitsland). Na het omkleden naar buiten gegaan om richting het spa te lopen maar er kwam al een rotte eieren lucht mij tegemoet, Sandra en Tim zeiden dat dit nog wel mee viel en dat het in Rotorua erger is! Dat is goed om te weten, kan ik me er vast op voorbereiden….
Het water was er echt heerlijk warm, koudste bad was iets van 30 graden denk ik en het warmste ongeveer 43 graden. Daar echt heerlijk kunnen ontspannen en genieten.
Woensdag 9 januari; Vandaag ben ik met de bus vertrokken naar Rotorua. En wat iedereen zegt over Rotorua dat het er stinkt naar rotte eieren, klopt! Pff wat een stank zeg. Soms ruik je het even niet meer en dan komt er weer een vlaag voorbij. Je zin in eten is dan wel weg.
In Rotorua ben ik naar Mitai maori village geweest. Ben hier naar toe geweest met 8 andere backpackers van uit het hostel. Heb er veel uitgelegd gekregen over de maori cultuur. Ze hebben ook de haka gedaan. Als ze die dans doen zien ze er best wel intimiderend uit met hun grote ogen, gezicht vol tattoos en het uitsteken van hun tong. Ze hebben hun eten ook op traditionele wijze klaargemaakt, wat we later natuurlijk op konden eten. Heb een hele leuke, gezellige, interessante en bijzondere avond gehad. Heb in Rotorua ook rond gewandeld in het centrum en ben ook naar Lake Rotorua geweest. En in het Lake waren super veel zwarte zwanen, heel bijzonder heb ze nog nooit eerder gezien. Ik heb van Jacqueline een geluksmuntje gekregen voor ik weg ging naar Nieuw-Zeeland en ik heb haar beloofd om het ergens in het water te gooien en dan ook een wens te doen. Ik heb het muntje in Lake Rotorua gegooid en ik heb gewenst dat…….. Dat ga ik niet vertellen anders komt het niet uit. ;)
Ik ben met Mirjam (meisje uit Duitsland) naar Wai-O-Tapu thermal wonderland geweest. Eerst zijn we met een bus gestopt bij een groot modderpoel geweest. Het modder stond gewoon te koken, wel grappig gezicht. Daarna zijn we doorgereden naar een geiser; Lady Knox. Ze gooien er elke dag een stukje zeep in wat een chemische reactie veroorzaakt waardoor de geiser uitbarst. Dat is wel een beetje jammer, maar voor een natuurlijke uitbarsting moet je soms wel 2 dagen wachten en je weet nooit wanneer hij uitbarst. Tijdens de uitbarsting kwam het water 20 meter hoog! Hierna zijn we naar het thermal wonderland geweest. Het is daar echt super mooi. Het mooiste daar vond ik champagne lake, wat echt hele mooie kleuren had!!
Zondag 13 januari; Vandaag zou ik eigenlijk met de bus van Rotorua naar Tauranga gaan. Maar heb een meisje uit Nederland ontmoet; Els. Zij heeft een auto en gaat ook dezelfde kant op en vroeg of ik mee wou rijden. Dit wou ik wel, dat is beter dan de hele dag wachten op de bus want mijn bus ging pas om 17.00 weg uit Rotorua. Eerst zijn we naar een hele mooie strand gereden; Whakatane beach. Daar ook wezen lunchen. En vanaf daar doorgereden naar Tauranga waar ze me voor de hostel heeft afgezet. Daar heb ik Chris weer opnieuw ontmoet, heb hem voor het eerst ontmoet in Queenstown en daarna opnieuw in Wanaka en we hebben samen gereisd voor een week langs de west coast. Elkaar verteld wat we allemaal sinds dien beleeft hebben! Ik had één volle dag om te besteden in Tauranga en ben met een Duits meisje (ben haar naam alleen vergeten..) samen naar Mount Manganui geweest. We zijn die ook opgelopen, heel mooi uitzicht gehad over alles! Er was daar ook een hele mooie strand maar het was helaas slecht weer en op een gegeven moment begon het te regenen en zijn we weer terug gegaan naar het hostel. Verder heb ik er weinig gedaan omdat het er zo slecht weer was.
Dinsdag 15 januari; Vandaag ben ik met de bus verder gaan reizen naar Whitianga waar ik om 17.00 aankwam. Ik heb er een boot tour gedaan wat langs allemaal mooie stranden ging en coves. De bekendste is Cathedral Cove, wat ik echt heel graag wou zien. Heb echt genoten met de tour tocht, alles is echt zo mooi! Verder heb ik in Whitianga weinig gedaan, was van plan om lekker op het strand te gaan liggen maar het weer werkt nog steeds niet mee. Het is de hele dag bewolkt, af en toe komt de zon door, regelmatig een regen bui en super veel wind! Heb hier wel hele gezellige avonden gehad! Heb 2 kiwi’s ontmoet Dan en Tim en een jongen uit Duitsland Sebastiaan, hele avond met hun gekletst, biertjes en wijntjes gedronken en veel gelachen!
Vandaag ben ik van Whitianga naar Paihia (Bay of Islands) gegaan. Heb van veel mensen gehoord dat het hier super mooi is, en wat ik zover gezien heb in de 2 uur dat ik hier ben klopt dat ook! Tot over een paar weken! : ) (Pfffft wat vliegt de tijd toch snel….)

  • 18 Januari 2013 - 10:37

    Ilse:

    Weer een leukverslag Sanne! En tot over een paar weekjes!! :)

  • 18 Januari 2013 - 11:33

    Gerda:

    Ha meissie!!

    Wat spannend allemaal. Ga nog maar even genieten, want de tijd vliegt voorbij!

    Groetjes Gerard en Gerda

  • 18 Januari 2013 - 13:05

    Celine:

    Super leuk allemaal Sanne. En inderdaad, de tijd vliegt.
    Kan niet meer wachten om je te zien!!
    Geniet er nog van de laatste paar weken!

    xxx.

  • 18 Januari 2013 - 13:20

    Ingrid:

    sanne wat een vantasties mooi verhaal,
    weer en hele mooie foto's en ja tot gauw
    gr. mama

  • 18 Januari 2013 - 14:22

    Irma:

    Hey Sanne,

    Wat maak je toch een boel mooie dingen mee!! Echt gaaf om te lezen, geniet er nog maar even goed van want die paar weekjes gaan sneller voorbij dan je denkt.. Voor je het weet zit je weer thuis in dat koude kikkerlandje.. Tot snel!!

    Liefs

  • 18 Januari 2013 - 14:26

    Erik Jeanet:

    hoi meid ben jalours en trots dat je dit allemaal zo onderneemt super !..geniet elke keer weer van je verhaal en vooral ook van de fotoos wat een fantastisch mooi land
    x jeanet

  • 19 Januari 2013 - 12:47

    Wendy En Maurice:

    Heey Sanne!

    Wat gaaf allemaal weer! Je moet straks echt 'afkicken' als je weer in Nederland bent ;-)
    Geniet er nog ff lekker van (maar dat zal wel lukken, haha!!)

    Wij (Els, Frank, Patrick, Maurice en ik) zijn gisteren weer gekomen van een weekje skiën en snowboarden, hebben het ook heel erg leuk gehad!

    Tot gauw!

    Liefs Wendy en Maurice.

  • 19 Januari 2013 - 15:18

    Meggie:

    in de voetsporen van Frodo, wel heel bijzonder hoor, leuk om weer wat van je te horen.

  • 24 Januari 2013 - 18:43

    Jacqueline:

    Wat een mooie foto's!!
    Nog eventjes en dan ben je weer lekker thuis, dan kun je weer kennis maken met de kou.
    Maar tot die tijd GENIETEN!
    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 29 Aug. 2012
Verslag gelezen: 570
Totaal aantal bezoekers 17971

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 03 Februari 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: