Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sanne Veldman - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sanne Veldman - WaarBenJij.nu

Queenstown

Door: Sanne Veldman

Blijf op de hoogte en volg Sanne

09 November 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Zondag 4 november kon ik met Javon mee rijden naar Queenstown toe! ’s Middags ben ik dan om 16.00 aangekomen en ik ging bij hostel Nomads naar binnen om te vragen of ze daar nog slaapplek voor mij hadden. Ik belande in een dorm voor 10 personen. In deze kamer waren 2 Nederlanders een jongen en een meisje en er was een jongen uit India hier, later kwam er nog een meisje uit Canada. (zo ging het de rest van de week ook de mensen ze kwamen en gingen, zo leer dus wel wat mensen kennen)
Nederlandse jongen Chris heeft me een rondleiding gegeven hier door Queenstown en heeft me de weg gewezen naar de supermarkt toe. ’s Avonds heb ik nog met oma Veldman geskyped was echt heel leuk!
De volgende dag ben ik ’s ochtends bezig geweest met dingen uitzoeken van hoe ik alles ga doen, hoe kom ik van A naar B, even zag ik door de bomen het bos niet meer en had er helemaal geen zin meer in, snapte er allemaal niks van. Maar ben er gelukkig uit gekomen! En ik ga reizen met een hop on/hop off bus zoals ze dat hier noemen. ’s Middags ben ik naar buiten gegaan om even mijn hoofd leeg te maken en besloot om de gondola berg te beklimmen, wat overigens prima te doen was. Boven op de berg heel erg genoten van het uitzicht! Kon heel Queenstown goed zien, het zag er net zo uit als wat ik google bij afbeeldingen heb gezien het leek wel gefotoshopt allemaal! Van het lopen wel 2 blaren overgehouden had beter niet op slippers kunnen gaan achteraf… oeps. ’s Avonds wou ik eten koken maar dat hoefde helemaal niet je krijgt hier elke dag gratis ontbijt van 7 tot 9 en gratis diner vanaf 18.00 op = op, het eten is hier simpel maar lekker! Daarna werd er gevraagd of we mee wouden met een kroegentocht voor $10 ging je naar 5 kroegen en in elke kroeg kreeg je een gratis shotje, alle jongens moesten trouwens verkleed als meisje en de meisjes als jongens. Ik ben met de Nederlandse jongen die op dezelfde kamer slaapt mee geweest, echt een super hilarische avond gehad!!
Dinsdag ochtend heb ik eerst heerlijk uitgeslapen en heb met Sjak ff kunnen skypen! ’s Middags ben ik naar het park gegaan om daar heerlijk rond te wandelen. Heb daar een heerlijk plekje opgezocht om te kunnen zitten en heb daar van het uitzicht kunnen genieten, boekje gelezen en heb er ook ff een powernap gedaan. ’s Avonds vroeg de jongen uit India of ik mee wou gaan pokeren ik had toch geen plannen dus ben maar meegegaan. Eenmaal daar aan de poker tafel bleek ik wel redelijk goed te zijn lag niet de 3e of 4e ronde er al uit maar het heb gewoon vol gehouden tot het einde, hebben besloten om de pot te delen met de andere jongen die het zo lang had volgehouden en hoppa $135 gewonnen!! Nooit verwacht dat ik zou winnen, hihi.
Op woensdag ben ik even naar de bank geweest om hier een account te openen, want als ik hier een transactie doe dan kost mij dat +- €2 nu dan alleen de eerste keer $3 en daarna niks, veel goedkoper dus. ’s Avonds ben ik nog weer uit geweest.
Donderdag 8 november moest ik om 9.15 bij nzone zijn, want ik ging skydiven van een hoogte van 12000 ft!! Na wat formulieren ingevuld te hebben werden we met busjes naar de plek van bestemming gebracht, net iets buiten Queenstown. Daar aangekomen kregen wij speciaal pak aan en een soort “harnas/tuig”. Toen iedereen dat aan had kregen we een korte uitleg over hoe onze houding moet zijn als we springen. Als je op het randje van het vliegtuig zit moet je je benen naar achteren doen, je hoofd op de schouder van de instructeur leggen en met je handen pak je het tuig vast bij je borst. Dan liet je je vallen en als je op je schouder werd geklopt moest je een soort van banaan houding aan nemen en je kin omhoog houden omdat dat makkelijker ademhalen is. Maar jeetje wat was het gaaf, ben zo blij dat ik het gedaan heb!!! En wat vond ik het ademhalen moeilijk tijdens de freefall. Toen eenmaal de parachute open ging kon ik weer normaal adem halen en genieten van het uitzicht. Hier werd ook uitgelegd wat ik moest doen met de landing en dat was heel simpel mijn benen zo goed mogelijk gestrekt vooruit houden. Maar wauw wat een kick was dat!!
’s Middags kon ik de foto’s ophalen en heb ik ze ergens op buiten bekeken. Daar kwam op gegeven moment een meisje naar me toe met de vraag : ”are you a traveler and alone. I’m alone and bored so may I sit next to you for a talk?” Ik vond dat echt een geweldige openingszin, misschien moet ik dat ook maar eens gebruiken haha.. Maar naar even gezellig gekletst te hebben zijn we ergens een wijntje gaan drinken en hebben we afgesproken om die avond uit te gaan. Ik heb een super gezellige avond gehad!
Vrijdag heb ik een heerlijk rustige dag gehad. Het weer was vandaag ook iets minder dan de rest van de week, het was bewolkt en wat kouder de afgelopen dagen was het 18 graden en leek soms nog wel veel warmer in de volle zon, heb ook al een beetje kleur gekregen op mijn armen en gezicht.
Zaterdag is mijn laatste volle dagje hier in Queenstown. Ik ga morgen sowieso mijn was doen, tas inpakken en misschien nog ff een berg beklimmen maar dat weet ik nog niet zeker. Zondag moet ik al weer vroeg vertrekken want de bus gaat om 7.05 weg naar Te Anau toe. Ik heb in Te Anau een hostel geboekt tot woensdag en wat mijn verdere plannen zijn weet ik nog niet, misschien dat ik er ook wel mensen ontmoet waar ik mee verder kan reizen, maar dat zien we dan wel “I go with the flow…”

  • 09 November 2012 - 11:58

    Jacqueline:

    Zoooooo fijn om te horen dat je het zo leuk hebt, echt doet me goed!
    Spreek je snel weer!
    xxxxxx

  • 09 November 2012 - 12:07

    Sandra:

    Hoi sanne
    Wat fijn om te lezen dat jeje goed vermaakt en wat leyk skypen met je oma super geniet er lekker van groetjes sandra

  • 09 November 2012 - 13:11

    Celine:

    Wow Sanne, wat maak je nu al leuke dingen mee zeg!
    En wat fijn dat je het naar je zin hebt daar! Super!
    Ik ben heel benieuwd naar wat je daar verder allemaal nog gaat beleven!
    Xxxx <3

  • 09 November 2012 - 13:24

    Hermien Hollegien:

    Hallo Sanne .

    Wat een leuke foto`s en fijn dat je het daar naar de zin hebt.
    Gr Hermien Hollegien

  • 09 November 2012 - 13:37

    Eline:

    Hee Sanne!!

    Wat heb jij leuke dingen gedaan zeg!!
    Super dat je het daar naar je zin hebt! Binnenkort een keer skypen als het uitkomt?
    Ik ben heel erg benieuwd naar al je volgende avonturen!!

    Heel veel plezier nog & ik blijf je volgen!!

    xx Eline

  • 09 November 2012 - 15:03

    Ingrid:

    hee meid
    wat leuk dat je mensen heb ontmoet waar je even mee kon optreken en wat geweldig wat je tot nu toe heb gedaan echt stoer dat skydiven op na de nieuwe avontuur ik ben reuse be nieuwt wat je straks gaat doen.


    xxxxx mama

  • 09 November 2012 - 15:03

    Ingrid:

    hee meid
    wat leuk dat je mensen heb ontmoet waar je even mee kon optreken en wat geweldig wat je tot nu toe heb gedaan echt stoer dat skydiven op na de nieuwe avontuur ik ben reuse be nieuwt wat je straks gaat doen.


    xxxxx mama

  • 09 November 2012 - 16:51

    Marije:

    Het meis.

    Wat heb je heb je leuke dingen gedaan...
    Lekker blijven genieten.
    Leuk om je zo te volgen....

    Liefs marije

  • 09 November 2012 - 18:50

    Vincent:

    Hey Sanne,
    Goed om te lezen dat je je daar vermaakt.
    En gaaf om daadwerkelijk zo'n vliegtuig uit te springen...
    Veel plezier, ik blijf je avontuur volgen.
    Groeten Vincent

  • 09 November 2012 - 19:52

    Dorien:

    Woooow! :D Gaat lekkerrrr! ;) :D

  • 09 November 2012 - 20:53

    Eduard :

    te gek sanne skydiven ik zou de broek wel vol hebben !!!!!!!
    dit doe jk jou niet na !!
    ook leuk dat je mensen heht ontmoet waar je leuk mee kunt optrekken
    mooie foto s die je hebt gemaakt donders mooi natuur
    groetjes papa

  • 10 November 2012 - 10:31

    Meggie:

    zo te lezen vermaak je je prima, genieten, genieten, genieten. een goeie start zo. we drinken vanavond een biertje in de bar, op jou avonturen! Proost!!!
    we kijken nu al uit naar je volgende foto's en verhalen.
    (het Engels valt wel mee hè, je leert zo snel...)

    suc-7!!!

    gr. Alfred & Meggie

  • 12 November 2012 - 11:37

    Monique:

    Hè Sanne

    Thanks voor de felicitatie.Ik heb de foto's gezien van skydiven,wauw zeg.
    Wel lache hoor die foto ,wist niet dat je zulke leuke wangen had.
    Geniet van de omgeving,mensen,leuke dingen doen.

    GR:Monique

  • 14 November 2012 - 13:12

    Jeanet:

    stoer chickie ! x

  • 20 November 2012 - 08:57

    Milou:

    Hey Sanne,
    Ziet er goed uit meid!
    Zoals jij alles omschrijft zou toch zomaar een dag kunnen zijn die ik daar mee zou willen maken.
    Je maakt me toch jaloers en wie weet wie weet ga ik nadat ik natuurlijk al in Australie geweest ben ook een keer die kant op.. :)
    Geniet er van en doe wat je niet laten kan!
    Lekker vrij zijn en lekker gek doen!

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 29 Aug. 2012
Verslag gelezen: 603
Totaal aantal bezoekers 17973

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 03 Februari 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: