Wat een lange reis... - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Sanne Veldman - WaarBenJij.nu Wat een lange reis... - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Sanne Veldman - WaarBenJij.nu

Wat een lange reis...

Door: Sanne Veldman

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 November 2012 | Nieuw Zeeland, Winton

Zondag 28-10-2012 is mijn avontuur dan eindelijk begonnen. ’s Ochtends om 10.00 gingen wij wegrijden naar Schiphol toe. Eenmaal op Schiphol hebben we nog even wat gegeten, de jongens opgezocht waar ik de eerste week mee samen reis daarna gingen we inchecken en toen kwam al snel het moment van afscheid nemen dit was wel even een moeilijk momentje... Om 14.00 gingen wij vliegen met China Airlines. Wat een luxe in het vliegtuig zeg! We kregen genoeg te eten en te drinken. Konden er films kijken, muziek luisteren, gamen, volgen waar we vlogen enz.
Eerste stop was in Bangkok, hier waren we maar een uurtje. Daarna vlogen we door naar Taipei, hier hebben we een stop gehad van 10 uur lang. We zagen dat we daar een city trip konden doen maar konden helaas niet op tijd door de immigratie heen komen. Na heerlijk een paar uur luieren, massage stoelen en filmpjes kijken wouden we naar buiten om een frisse neus te halen. Nou.. zo fris was het niet! Wat een vieze warme benauwde lucht met smok, bah!
Van Taipei zijn we naar Brisbane gevlogen. Hier hadden we ook maar een stop van ongeveer een uur. En vanaf daar gingen wij doorvliegen naar Auckland, hier kwamen we om 18.30 aan in nieuw-zeelandse tijd aan. We hebben ruim 42 uur in totaal gereisd de afgelopen dagen en met tijdsverschil er bij gerekend 54 uur! Reis is me super mee gevallen, ik had verwacht dat ik mezelf heel erg in de weg ging zitten en van de gekkigheid niet meer wist wat ik moest doen, maar hier gelukkig geen last van gehad.

In Auckland hebben we geslapen bij airport skyway lodge, dit was een prima hostel simpel maar goed voor elkaar. Volgende dag was ik op tijd wakker kon niet meer slapen. Om 11.05 gingen we weer vliegen van Auckland naar Christchurch, wat een mooi uitzicht van uit de vliegtuig, prachtig! We hebben daar een auto gehuurd bij Hertz, dit was het goedkoopste manier om naar de boerderij te komen. We gingen nog niet helemaal naar Winton toe omdat 1 van de jongens halverwege op een boerderij in Twizel moest komen om daar ongeveer voor 5 dagen te werken, op die boerderij hebben we ook overnacht. De volgende dag (donderdag) hebben we eerst een rondleiding gekregen, foei wat veel land hebben ze; 7000 hectare. Op die boerderij hebben ze voornamelijk schapen en in de winter gaan hier de koeien van Winton er overwinteren.
Daarna gingen we weer rijden, naar Queenstown om daar de auto in te leveren, deze mochten we ook maar 24 uur huren. Onder weg werden we nog staande gehouden door de politie, snelheidsovertreding we reden 116km/u i.p.v. 100 km/u, ik vond het wel vreemd dat er geen correctie van af gehaald werd wat in Nederland wel gebeurd. In Queenstown werden we opgehaald door de zoon van Kees Zeestraten, Javon (Kees is de grote baas en zijn zonen runnen de 6 boerderijen in Winton en 1 in Twizel). Ik ben nu op de boerderij in Winton, ze hebben in totaal - 4000 koeien verdeeld over de 6 boerderijen. Pfff, wat groot hier allemaal vergeleken met Nederland!!
Op donderdag avond hebben wij een BBQ gehad bij de broer van Kees, het was erg gezellig en mijn eerste nieuw-zeelandse biertje is een feit!

Hier in Winton ga ik verder uitzoeken hoe ik het verder ga doen straks als ik ga backpacken zoals hoe ik het beste van A naar B kan komen, werk gelegenheden e.d.

Liefs Sanne

PS: Bedankt allemaal voor de super leuke berichtjes, ik vind het erg leuk om ze allemaal te lezen!

  • 02 November 2012 - 08:17

    Esther Strijkveen:

    Ha Sanne,

    Wat fijn dat de reis je meegevallen is, en dat je nu eindelijk op de plaats van bestemming bent. Ik zag op facebook dat je een reisverslag had geschreven, dus natuurlijk meteen even lezen. Geniet van alles wat op je pad komt, en ik blijf je volgen.

    Gr Esther

  • 02 November 2012 - 10:04

    Ingrid:

    we hadden elkaar al een aantal keren gesproken via skype dat je reis goed verlopen was .
    je heb leuke foto's gemaakt. en met prachtig verhaal geniet van van alles wat er nog komen gaat
    en we spreken jou gauw weer via skype.
    groetjes en veel liefs mama.

  • 02 November 2012 - 10:46

    Gerda:

    Ha meissie,
    Fijn dat het reizen is meegevallen. De foto's zijn prachtig!
    Nu op zoek naar leuke dingen en GENIETEN van al het moois daar.
    Groetjes Gerard en Gerda

  • 02 November 2012 - 11:28

    Maurice En Wendy:

    Heey Sanne!

    Wat een reis zeg! Maar gelukkig is het je toch meegevallen.
    Het zal idd ff wennen zijn, het is allemaal heel anders en veeeeel groter daar :)

    We blijven je natuurlijk gewoon volgen en berichtjes plaatsen!

    Veel plezier meid!!

    Liefs Maurice en Wendy.

  • 02 November 2012 - 14:04

    Carike:

    Hee Sanne,

    Wat leuk! Echt fijn dat het reizen zo meeviel. En mooie fotos!! Ik blijf je natuurlijk volgen ;)
    Geniet ervan!

  • 02 November 2012 - 15:14

    Jacqueline:

    Zuske!

    Echt tof dat de mega lange reis nog meeviel! En je eerste nieuw-zeelandse biertje... wel legaal of is de leeftijdsgrens toch nog 21?
    Hoe is het eten daar? Nog een beetje te vergelijken met hier?

    Kusjes

  • 02 November 2012 - 16:04

    Celine:

    Waaaauw Sanne, wat een mooie foto's!
    Dat lange reizen is dan de moeite wel waard, of niet?
    Je gaat vast nog heeeel veel leuke dingen zien en meemaken.
    Ik blijf je verhalen volgen!

    Liefs Celine!

  • 02 November 2012 - 17:22

    Meggie:

    leuk om te lezen hoor, dit heb je al in the pocket (dat is engels hè...!!!)
    ik merk al dat je met volle teugen geniet. zo zie je ook maar hoe klein Nederland eigenlijk is...en zoveel groter de rest van de wereld.
    nog gauw even de foto's bekijken...
    we kijken nu al uit naar je volgende avonturen.

    de herfst is hier nu echt begonnen, het word al kouder en de bladeren dwarrelen al lekker door de straat.
    ik ben het weekend vandaag al begonnen met een hele dag zoeken naar schatten (je weet wel geocaching)
    die zullen daar ook vast genoeg liggen. nou ja, daar heb ik nu even niks aan...
    wij toasten met een weekendbiertje op je belevenissen.
    proost!!!

    gr + liefs
    Alfred en Meggie


  • 02 November 2012 - 20:15

    Hillie Wagemans:

    Ha die Sanne,
    Leuk om te lezen hoe de eerste dagen zijn verlopen. Afstanden en boerderijen zijn dus niet helemaal naar de Nederlandse maatstaven, haha.
    Heel veel plezier en ik blijf je verhalen volgen!!
    Groetjes, Hillie

  • 03 November 2012 - 08:15

    René, Manon En Yoah Veldman:

    Heeee Sanne,

    wow, wat een geweldige foto's..
    Het ziet er prachtig uit daar!!
    Fijn dat de reis je is meegevallen en dat je goed over bent gekomen!

    Geniet van deze geweldige ervaring en wij blijven je volgen!!

    Liefs ons

    p.s. niet stiekem verliefd worden op een nieuw-zeelandse boer he ;-)

  • 03 November 2012 - 12:24

    Jzn Keilholtz:

    hoi Sanne fijn dat jullie reis goed is verlopen ,we hopen dat het verblijf toch zo ver can huis voor jou dat zal brengen wat je ervan verwacht.
    veel goeds jan

  • 03 November 2012 - 18:13

    Tony En Jan Berson:

    Hallo Sanne, fijn dat de reis je me viel. Als we de foto's zien dan lijkt het ons een heel mooi land. Je boft met het weer. Hier regent en waait het. Groeten van de buren en heel veel plezier daar. Geniet er maar van.

  • 03 November 2012 - 21:01

    Irma:

    Hey Sanne,

    Zo te lezen ben je al druk aan het genieten van je Nieuw Zeelandse avontuur... Geweldig, leuk om te lezen en te zien allemaal. Geniet ervan en net als de rest blijf ook ik je natuurlijk volgen!! Have fun

    Liefs Irma

  • 05 November 2012 - 20:43

    Hermien Hollegien:

    Hallo Sanne .

    Fijn dag je reis goed is verlopen.
    En nu maar genieten .
    Gr Hermien Hollegien.

  • 05 November 2012 - 23:38

    Ans Hunneman:

    Wat een prachtige foto`s, ik krijg de neiging om ook die kant op te gaan. Wel bijzonder hoor! Ik blijf je volgen.
    Gr Ans

  • 08 November 2012 - 12:38

    Erik En Jeanet:

    heej sanne,
    En hoe is het n,u alweer ruim een week van huis ?
    Hier behoorlijk herfstrotweer zeg maar brr dikke jassen van de kapstok ,hoe is het weer eigenlijk daar in het verre nieuwe land ?
    de fotoos zien er top uit.
    nou groetjes van ons uit loarne X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 29 Aug. 2012
Verslag gelezen: 3446
Totaal aantal bezoekers 17962

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 03 Februari 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: