Wellington, Palmerston North and Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Sanne Veldman - WaarBenJij.nu Wellington, Palmerston North and Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Sanne Veldman - WaarBenJij.nu

Wellington, Palmerston North and Napier

Door: Sanne Veldman

Blijf op de hoogte en volg Sanne

03 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Napier

Zaterdag 22 december; Vanmorgen ging de bus om 9.10 weg in de richting van Picton, in de bus een meisje ontmoet Kim (Kimberly) na even gepraat te hebben bleek dat we dezelfde ferry hadden geboekt en sliepen in dezelfde hostel in Wellington (heel toevallig allemaal maar wel leuk). Final check in was om 12.25 en de ferry (the interislander) ging om 13.10 weg, op naar het noorder-eiland. Op het deck kon je heel mooi de fjorden zien van Picton, wel jammer dat het bewolkt was. Heb ook erg gelachen met Kim! Om 16.20 kwamen we aan in Wellington, moesten een klein stukje langs de oever lopen om bij de ophaalpunt van onze bagage te komen. In het water langs dan stukje oever waren echt super veel kwallen, wel een mooi gezicht. We hebben een bus genomen naar het hostel toe, het was anders 3 kwartier lopen, waar we allebei niet zo veel zin in hadden. In de bus hadden we het over om maar ergens uit eten te gaan. Na het inchecken heb ik mijn spullen op de kamer gedumpt waar ik 2 jongens (Nederlanders) heb ontmoet en hun wouden ook ergens uit eten, dus zijn we met zijn vieren de stad ingegaan. Heb het super gezellig gehad en het eten was ook heel goed! We hebben aan de ober gevraagd wat de beste plek in om uit te gaan en hij heeft 2 plekken geadviseerd. Kim en ik gingen eerst terug naar het hostel om snel nog even wat boodschappen te doen anders hadden we allebei geen ontbijt de volgende dag en we wouden even iets warmers aantrekken (want het begon een beetje af te koelen en het waaide erg veel die avond). Eerste kroeg waar we waren, waren de jongens al met hun 2e biertje bezig. Maar jeetje wat hebben ze ontzettend veel soorten bier, het was best wel lastig om een keuze te maken maar heb na een beetje proeven een lekker biertje uit kunnen kiezen. Na een paar biertjes zijn we naar een andere kroeg gegaan. Daar hebben Kim en ik een kerstmis cocktail besteld. Eerst kwam de ober aan met het verkeerde cocktail en hij wou het weer meenemen om het vervolgens weg te kunnen gooien, wij net zo lang praten dat het heel erg zonde is om het weg te gooien, dat wij het beter op kunnen drinken anders is het ook zonde van de moeite wat ze er in hebben gestoken en hij gaf ons gelijk en kregen het voor niets! De cocktail was eigenlijk helemaal niet lekker! Even later kregen we wel de goede cocktail en die smaakte echt lekker, smaakte een beetje naar baileys. Heb echt een super gezellige avond gehad met hun allemaal!
Zondag 23 december; Vandaag heb ik de dag samen met Kim doorgebracht. Als eerst moesten we allebei kleren uitwassen, dit met de hand gedaan want het was niet genoeg voor een wasmachine (wat overigens ook duur is) heb een waslijntje door de slaapkamer gehangen om daar mijn kleren te laten drogen. Als eerste zijn we even naar de library gegaan om even gebruik te kunnen maken van gratis wifi. Hierna zijn we naar Mount Victoria gelopen want daar is een lookout over Wellington. Daar was ook een schommel en die moesten we natuurlijk ff uitproberen, haha! Uitzicht van de lookout was echt super mooi en we zagen dat vanaf de oceaan wolken echt super snel deze kant op kwamen, heb zoiets nog nooit eerder gezien! De zon was ook in een mum van tijd weg achter de wolken. Hierna zijn we naar de Embassy theatre geweest om te kijken of er nog wat te zien was van de première van the hobbit. Er was alleen een grote gandalf boven de ingang, maar het zag er daar wel heel mooi uit en ook luxe! Er was een zondag markt waar ze fruit en groente verkochten, hier hebben we wat gehaald want het was echt zo veel goedkoper dan in de supermarkt. We zijn ook even naar de museum te papa tongarewa geweest, museum was echt super groot! We hebben niet alles gezien wat opgegeven moment kregen we erg trek en gingen we terug naar het hostel. We wisten dat er een christmas BBQ lunch was om 16.00 maar we kwamen pas om 17.30 aan mochten alle restjes op eten wat meer dan genoeg was voor ons. Het smaakte allemaal goed en een biertje ontbrak ook niet want dat hadden we gister al gekocht in de supermarkt. Later hebben we ook een Braziliaan (Raoni) ontmoet, gezellig kunnen kletsen en hem ook een biertje aangeboden. Later pakte hij ook wat drank wat hij gekocht had: don juan escobar met 2 wormen, ielll!! Ik zelf wou wel een shotje maar zonder wormen! Drank zelf smaakte naar kampvuur, heel apart! Kim en Raoni hebben de wormen opgedronken. Omdat ze een worm in hun lichaam hadden gingen ze de worm move op de grond doen en iedereen zag dat en in een no time lag iedereen op de grond de worm move te doen, haha! Later kwam hij ook nog met rum aanzetten: Mount gay rum. Hier hebben we ook hard om gelachen. Al met al echt een super dagje gehad! Om de naam alleen al hebben we gelachen. Al met al echt een super leuk dagje gehad!
Maandag 24 december; Vandaag een lekker rustig dagje gehad. Heb uitgezocht wat ik hierna wou doen en waar ik oud en nieuw wil vieren met behulp van de lonely planet en wat mensen me vertellen. Toen ik het een beetje wist naar de library gegaan om daar een bus ritten en hostels te boeken zodat ik zeker een plekje had met oud en nieuw. Had geluk er want in veel hostels was er al geen plek meer. Ben met kim nog naar de art gallery geweest. Daar moest een bewaker mij op attenderen dat ik echt niks mag aanraken, oeps. Om 19.00 afscheid genomen van Kim. ’s Avonds lekker op de bank gelegen en filmpjes gekeken wat op televisie was.
Dinsdag 25 december; Vanmorgen heb ik met thuis kunnen skypen, dat was wel fijn om elkaar fijne kerstdagen toe te wensen. Het voelt hier echt niet aan als kerst omdat het super warm was (28 graden) de kerstbomen lijken niet kerstbomen van thuis en vrienden en familie zijn aan de andere kant van de wereld. Tegen 11 uur met Nicky naar lookout op Ahau Mairangi hill geweest, waar ik aan de andere kant van Wellington uitzicht had over Wellington. Nicky is 4 weken terug geëmigreerd naar NZ en woont bij vrienden van haar ouders in huis. En ze is nu met kerst in een hostel omdat ze kerst wil doorbrengen met leeftijdsgenoten en niet met “oude mensen” . Ze vroeg of ik zin had om mee te gaan naar haar huis. Daar een kerst lunch gekregen met o.a. jawel: Kalkoen en bubbels gedronken! Ze gingen na de lunch cadeautjes uitpakken omdat we hierna weer terug gingen naar het hostel. Heel onverwachts kreeg ik ook een cadeautje uit het niets. Ik heb een teddy beer gekregen. ’s Avonds met Nicky films gekeken, wijn gedronken en chocolade gegeten.
Woensdag 26 december; Het is vandaag 2e kerstdag. Het was ’s ochtends naar warm, alsof er regen in de lucht hing. ’s Middags kwam dan ook de regen. Ik ben vandaag de hele dag wezen shoppen! Omdat het kerst is, is zowat alles in de aanbieding! Sommige dingen waren zo goedkoop dat ik het niet kon laten om het niet te kopen. Toen ik weer terug was in het hostel ging ik alle kaartjes uit de kleding knippen waar ik achter kwam dat er nog een veiligheidsclip in 1 van de jurkjes zat. Ik snel weer terug naar de winkel voor het dicht ging om het eruit te laten halen. In het hostel heb ik van een meisje seizoen 2 gekregen van prison break. ’s Avonds ben ik naar de bioscoop geweest om de hobbit in 3D te kunnen kijken. Ik heb het gekeken in de Embassy theatre waar ook de première was. The hobbit is echt een super leuke film, kan nu al niet wachten op deel 2 en 3!!
Donderdag 27 december; Vanmorgen uitgecheckt om 10.00, kon gelukkig in hostel blijven want mijn bus ging om 14.00 weg naar Palmerston North. Ik kwam pas om 18.00 aan in Palmerston North omdat er een file was. Volgens mij is dat best wel zeldzaam hier in NZ. ’s Avonds boodschappen gedaan, moest nog geld pinnen want ik kon niet betalen met eftops (pinnen).
Vrijdag 28 december en zaterdag 29 december; deze dagen heb ik vrij weinig gedaan. Ben naar library geweest, weer wezen shoppen, filmpjes gekeken en spelletjes gedaan en gekletst met de mensen die ik in de hostel ontmoet heb.
Zondag 30 december; Vandaag ben ik met de bus verder gegaan naar Napier toe waar ik om 17.00 aan kwam. Na het inchecken heb ik boodschappen gedaan. ’s Avonds heb ik nog een wandeling gemaakt langs het strand.
Maandag 31 december; Vandaag heb ik lekker uitgeslapen! Ben ook vandaag langs het strand gaan wandelen en ben door het stad gaan slenteren. Eerst had ik niet zo heel erg zin in vanavond want ik had nog geen leuke mensen hier ontmoet en de meeste mensen die hier zijn moeten werken of gaan naar vrienden toe. Maar ’s avonds met het eten 2 meisjes (Sarah en lucia) uit Italië ontmoet en 2 jongens (fabian en patrick) uit Duitsland ontmoet. Gezellig met hun een biertjes en wijntjes gedronken. Met hun ben ik ook naar het strand gegaan want daar was een concert voor iedereen. Maar omdat we gek stonden te doen tussen allemaal kleine kinderen zijn we maar naar een pub gegaan. Het daar super leuk gehad en leuke mensen ontmoet. Om kwart voor 12 zijn we weer terug gelopen naar het strand want daar word vuurwerk afgestoken. Na de countdown moesten we bijna 5 minuten wachten op het vuurwerk, dat was wel erg jammer van het moment! Het is ook best wel apart dat er maar op 1 plek vuurwerk afgestoken werd want waar ik ook verder keek zag ik niks, alles was donker. Na het vuurwerk zijn we naar een andere pub gegaan, waar ik ook weer veel mensen ontmoet heb en een super leuke avond/nacht heb gehad. Om 3.00 werden we de kroeg al uitgeschopt en alle pubs gingen dicht, dat was wel jammer. Hoorde later van de hostel eigenaar dat ze daar vergunningen voor moeten hebben als ze langer open willen blijven maar dat doen ze alleen niet.
Dinsdag 1 januari; Vandaag een poging gedaan om uit te slapen maar werd om 9.00 wakker. Heb wifi gekocht 24 uur voor $4. Heb kunnen skypen met thuis hun alvast een gelukkig nieuw jaar wensen. Best wel raar ik leef al in 2013 en thuis leven ze nog 2012 wat ik best wel een gek idee vind! ’s Middags vroeg Fabian of ik zin had om met hem en paar andere mee te gaan naar Tangoio falls. Hij heeft een auto dus dan is het ook wel makkelijk om ergens te komen. Waterval was echt mooi! Maar om er te komen moesten we wel veel door de modder heen lopen, dus wij onze slippers uittrekken en lekker op blote voeten lopen. We voelden ons een beetje als hobbits zo op blote voeten, haha! ’s Avonds bij het eten kwam ik een jongen tegen die ik al eerder had ontmoet een jongen uit Canada (ben zijn naam kwijt) we hebben gezellig even bij gekletst! ’s Avonds vroeg Fabian wat de mooiste plekjes zijn in het zuider eiland. Heb hem alles verteld wat ik wist over de mooie plekjes in het zuider eiland sommige dingen wist hij al en sommige niet.
Woensdag 2 januari; Vandaag ben ik naar het Nationaal aquarium of new zealand geweest. Echt heel mooi daar. Heb er ook visjes gezien die ik herkende uit de film finding nemo dat vond ik wel grappig! Heb er ook een echte kiwi bird gezien!! Eigenlijk best een redelijk grote en aparte vogel vind ik. En er waren ook alen en eentje was echt heel groot en die keek ook echt heel eng uit zijn ogen, creapy. Er werden ook haaien gevoerd, dat was wel leuk om te zien. Verder heb ik vandaag weinig gedaan want voelde me echt super moe en futloos. Ik denk dat het komt omdat ik telkens wat moet doen en mezelf niet echt rust gun. Ik ben continu bezig met wat kan ik straks doen en wat kan ik daarna doen.
Donderdag 3 januari; vandaag uitgeslapen tot 10.00. Ik ben vandaag naar bluff hill lookout gelopen. Het uitzicht vanaf de lookout was niet heel erg bijzonder komt denk ik ook omdat het weer niet mooi is vandaag, het is erg bewolkt en het regent zo nu en dan een beetje. ’s Middags ben ik naar Napiers prison geweest, kon daar alleen nog een audio tour doen. Ik kon kiezen uit 2 verschillende tours een gaat over de historie en de andere over geesten/paranormale gebeuren in het gevangenis. Ik heb gekozen voor de historie van het gevangenis. Wat me echt is bijgebleven is dat ter dood veroordeelde gevangen na hun dood begraven worden in een Graveyard maar dan recht op zodat hun ziel nooit rust kan krijgen. Best wel creapy ze hebben hun zondes al moeten betalen met hun leven en dan ook zoiets doen, klinkt niet als een zachtaardige gevangenis!
Verder ben ik vandaag druk bezig geweest om deze blog te typen waar ik eigenlijk niet echt de concentratie voor heb, maar hij moet af! Morgen ga ik verder reizen naar Taupo en daarna wil ik graag door naar Rotarua en wat ik daarna wil gaan doen weet ik nog niet.
Gelukkig nieuw jaar allemaal en een goed en een gezond 2013!!

  • 03 Januari 2013 - 11:19

    Dianne:

    Hoi Sanne,
    Ik wil jou ook nog een heel gezond en gelukkig 2013 toewensen,
    wat een prachtige verhalen schijf je, en wat heb je al veel meegemaakt en
    gezien in een paar maanden.
    Je foto's zijn ook allemaal zo mooi.
    Wens je nog heel veel plezier toe
    Hartelijke groeten,

  • 03 Januari 2013 - 12:47

    Eline & Arnoud:

    Hee Sanne!

    Wat leuk om je avonturen weer te lezen!
    Wij wensen jou ook een gelukkig, gezond en avontuurlijk 2013 toe!
    Heel veel plezier en tot 5 februari!!

    xx ons

  • 03 Januari 2013 - 17:16

    Celine:

    Hee lieve Sanne,

    Wat leuk om je verhaal weer te lezen en super leuke foto's! Een hele fijne tijd in 2013 nog daar!
    Tot snel! <3

    Xxx.

  • 03 Januari 2013 - 17:29

    Gerda:

    Ha Sanne,

    Ook een gelukkig en boeiend 2013!! Weer een ontzettend mooi verhaal en prachtige foto's.
    Nog even genieten....

    Groetjes Gerard en Gerda

  • 06 Januari 2013 - 12:15

    Hillie Wagemans:

    Hoi Sanne, de beste wensen voor 2013!!!! Grappig inderdaad, dat het toen bij jou al 2013 was en in Nederland nog 2012. Wat maak je een boel mee; echt een periode om later met veel plezier op terug te kijken!

  • 07 Januari 2013 - 14:43

    Erikenjeanet:

    gelukkig 2013 ! en veel plezier nog daar xx

  • 08 Januari 2013 - 22:02

    Jacqueline:

    wauw wauw wauw

  • 10 Januari 2013 - 13:01

    Renate:

    Hai Sanne,
    Wat leuk dat je dit allemaal doet!
    Veel plezier in Taupo en Rotarua en verder;)
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 29 Aug. 2012
Verslag gelezen: 776
Totaal aantal bezoekers 17960

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 03 Februari 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: